Banken strenger op Apple Pay-aanmeldingen na fraude

 appel betalen

The Wall Street Journal meldt dat veel banken strenger worden in het aanmeldingsproces voor het toevoegen van kaarten aan Apple Pay, aangezien veel oplichters gestolen creditcards laden op het mobiele betalingssysteem dat te vinden is op de iPhone 6, iPhone 6 Plus en binnenkort Apple-Horloge.

Hoewel het Apple Pay-systeem niet actief fraude creëert, kunnen criminelen die al creditcards hebben gestolen deze gemakkelijk in de mobiele portemonnee laden vanwege lakse procedures en kunnen ze deze in winkels gebruiken, waarbij ze de autoriteiten ontwijken.

Volgens de publicatie laten banken klanten nu door meer hoepels springen.

Specifieke banken zijn niet genoemd, maar ze kunnen een eenmalige autorisatiecode naar de e-mail of mobiele telefoon van de klant sturen die moet worden ingevoerd in de Apple Pay-configuratie. Andere banken kunnen de klant vragen om een ​​gratis nummer te bellen waar een medewerker van de klantenservice zal proberen de identiteit van de persoon te verifiëren met een reeks vragen over recente aankopen of een thuisadres.

De Apple Pay-fraudesituatie werd voor het eerst gemeld door Drop Labs. 'Dit zijn georganiseerde misdaadbendes die vooraf geleverde apparaten uitdelen aan muilezels die vervolgens worden gebruikt om fraude te plegen - met veel fraude (voor sommige uitgevers) - die plaatsvinden rond Miami, FL en Dallas, TX', aldus de publicatie.

'Apple Pay is ontworpen om extreem veilig te zijn en de persoonlijke informatie van een gebruiker te beschermen', aldus een woordvoerder van Apple. “Tijdens de configuratie vereist Apple Pay dat banken elke kaart verifiëren, waarna de bank bepaalt en keurt of een kaart kan worden toegevoegd aan Apple Pay. Banken zijn altijd bezig met het herzien en verbeteren van hun goedkeuringsproces, dat per bank verschilt.”

Bron: Wall Street Journal via DropLabs