Nieuwe Nokia Lumia 2520-advertentie maakt indruk op iPad vanwege gebrek aan toetsenbord

 nokia 2520

Microsoft heeft opgebouwd nogal de bibliotheek van iPad-bashing tv-spots. En nu dat het is uitkopen Nokia's mobiele hardwarebedrijf, het brengt ze in de war. Nokia lanceerde vandaag een nieuwe tv-commercial met potshots op de populaire tablet van Apple.

De advertentie zou gaan over Nokia's nieuwe Lumia 2520-slate, die vorige week werd gelanceerd, maar je ziet hem pas ongeveer 5 seconden aan het einde van de video van 1 minuut en 18 seconden. De overige 72 seconden toont het een gebruiker die zijn iPad verdedigt...



Hier is de advertentie:

http://www.youtube.com/watch?v=C9PSnkVZ8So

Het thema van de advertentie lijkt te zijn dat omdat de iPad geen fysiek toetsenbord heeft, je er niet productief op kunt zijn - iets wat ik denk dat veel mensen zou het er niet mee eens zijn . Om eerlijk te zijn, er zijn honderden beschikbaar , maar het punt is dat de Lumia er een heeft.

Dit is niet de eerste keer dat we het argument zonder toetsenbord uit het kamp van Microsoft hebben gehoord, en het zal waarschijnlijk niet de laatste zijn. De vraag is echter of deze hele 'de iPad kan niet wat wij kunnen'-strategie werkt? Maken mensen zich zorgen? Kopen ze het?

Ik zou zeggen dat het niet werkt, en dat Microsoft (en Nokia) beter zou kunnen laten zien wat hun tablets zijn kan doen in plaats van te laten zien wat de iPad kan niet . Wat denk je?