Verizon voltooit aankoop van 45%-belang van Vodafone in Verizon Wireless

 Verizon Wireless winkel (interieur 001)

Verizon afgelopen september aangekondigd dat het een overeenkomst heeft bereikt met Vodafone om zijn belang van 45 procent in Verizon Wireless uit te kopen in een van de grootste bedrijfsovernames in de geschiedenis.

In december, de Big Red carrier benodigde goedkeuringen gewonnen van de Federal Communications Commission en vandaag kondigde het bedrijf aan dat de overname is voltooid - Verizon bezit nu 100 procent van de 'toonaangevende Amerikaanse draadloze provider'

Het indirecte belang van 45 procent van Vodafone in Verizon Wireless wordt geschat op ongeveer $ 130 miljard. De transactie draagt ​​onmiddellijk ongeveer tien procent bij aan de winst per aandeel van Verizon, exclusief eventuele niet-operationele aanpassingen.

Verizon voorzitter en CEO, Lowell McAdam:

Dit is een geweldige dag voor Verizon. De nieuwe Verizon is nu volledig eigendom van de Amerikaanse marktleider op het gebied van draadloze netwerken op het gebied van netwerkprestaties, winstgevendheid en cashflow.

De overname van het belang van Vodafone in Verizon Wireless biedt ons kansen voor meer financiële flexibiliteit, verbeterde operationele efficiëntie en innovaties waar klanten van profiteren. We zijn ervan overtuigd dat dit de verdere groei van ons bedrijf zal stimuleren.

De CEO en Verizon CFO Fran Shammo zullen aanvullende details delen tijdens een beleggerspresentatie op maandag 24 februari om 8.30 uur Eastern Time, de eerste volledige handelsdag voor het nieuwe Verizon.

Verizon Wireless werd veertien jaar geleden opgericht, in 2000, als een joint venture van Verizon Communications en Vodafone. Verizon had vroeger een eigendom van 55 procent, terwijl Vodafone de resterende 45 procent van de joint venture in handen had.

Vodafone, met het hoofdkantoor in Londen, exploiteert netwerken in meer dan 30 landen en heeft partnernetwerken in meer dan 40 andere landen.

Verizon Wireless rapporteerde in 2013 $ 81 miljard aan bedrijfsopbrengsten, met een bedrijfswinstmarge van ongeveer 32,1 procent. Het bedrijf meldt zich als de toonaangevende Amerikaanse draadloze providers op basis van abonnees, inkomsten en winst.